Announcement

Collapse
No announcement yet.

dash plaque

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ah, já agora...
    Estou na Madeira, como talvez dá para adivinhar pelo background das imagens e gostaria de promover o nosso clube local:
    Visit BMW Club Madeira (madeira Island, Portugal) at:
    http://www.smartgroups.com/groups/BMWClubMadeira
    and
    www.smartgroups.com/groups/FOTOSbmwclubmadeira ( this one only for photos of club meetings)
    Some of our featured members:
    1990 Sport Evolution
    1988 Evo II
    1989 Cecotto
    plus 320 is (italian M3) and other E30 M3.
    E30 M3: The legend lives on...

Comment

Olá,

Já o tinha visto no www.bmwmregistry.com, não sabia é se falava português devido ao nome.

Já o comprei mas não entrando em linha de conta com a placa uma vez que oficialmente não existe. Este M3 está em excelentes condições e com muito poucos kms (~23000km), um único dono e muito bem estimado e até onde me foi possível observar sem qq acidente o que me tranquiliza bastante.
      Tendo em conta o equipamento que têm, o historial de facturas que acompanha o carro e fazendo as contas a importar um do estrangeiro (2.3l entre os 10k€ e os 12.5k€), legalizar (+ 2.5k€) + viagens + eventuais reparações/restauro penso que me compensou [paguei ~17k€ um pouco acima do meu limite mas penso que não foi mal vendido nem mal comprado].

O antigo dono também está no www.bmwregistry.com logo abaixo do meu nome.

A placa deixou-me bastante curioso, pois segundo o antigo dono já vinha no M3 quando o foi buscar ao stand e não me parece que o ele a tenha posto à postriori, ainda para mais existindo o outro EVO II do artigo com uma placa idêntica.

As fotos foram tiradas no Funchal. Estou certo?
      Parabéns pelo seu M3, pelo que percebi foi buscar a Inglaterra e teve de o restaurar. Qunto tempo levou e em quanto é que lhe ficou o projecto ?

Vou dar uma olhadela ao site do clube.

Cumprimentos,

Comment

Olá Pedro
        Antes de mais, parabéns pela aquisição. Se realmente tem esse número de Km, vale o dinheiro.
        A placa intrigou toda a gente, incluindo a mim. Mas uma coisa é certa. Não é uma placa oficial da BMW, por tudo o que já foi dito neste fórum e porque fui ver a um livro que possui (Original BMW M Series) e não se encontra nada acerca das edições especiais atrás mencionadas.
        Penso que se trata de uma versão numerada de um preparador privado, reconhecido pela BMW ( como a Hartge por ex.).
        A foto foi tirada no Funchal.
        O investimento no carro foi considerável. Já esteve na S. Conrado onde o motor foi revisto, correia de transmisão substituída, escape, etc (tenho todas as facturas), mais completamente revisto o chassis com pintura integral. Enfim o total vai para os 28-30000 euros. Mas trata-se de uma versão muito especial, talvez a mais importante do E30 M3 e julgando pelos preços que se encontra por exemplo no www.autoscout24.de , é um modelo valorizável. No futuro será um histórico, disso não tenho dúvidas.
        O projecto demorou cerca de 6 meses entre a S. conrado no Porto e a oficina na Madeira.
        A última coisa que fiz, foi colocar uma suspensão completa com amortecedores da bilstein, molas de origem especiais para o Sport Evolution da Eibach ( menos 10 mm) e barras anti-rolamento da eibach.
        Enfim, tem sido bem mimado...

saudações BMWisticas
        E30 M3: The legend lives on...

Comment

Hello,

I have just bought a "Tourenwagen Europameister" limited edition.

Here it is:
          http://www.classicheroes.co.uk/bmw-e...n-europameiste

This edition was a special dealership edition in Germany in 1987, contrary to the 1988 Europameister that was a factory model (rather than a dealership edition).

The Tourenwagen Europameisster edition was marked "special order" on the order form, just like the factory editions like the Europameister, Cecotto, Sport Evo, etc.

There were 50 such cars, all with numbered plaques.

I don't know whqt characterises this edition, but I believe they all had a very high specification.

I would be happy to know more about this limited edition dealership model.

Thanks,

Alex

Comment

What is the last 7 digits in your vehicle's VIN?

M3 E30, the real one...
            Sport Evolution, the ultimate one!

Comment

2191039

Comment

The VIN of your car fits in the VIN range produced between 07/87-01/89, VIN 2190880 to 2191371 and 2191954 to 2199224. 200 PS engine without cat.

The first buyer ordered a lot of things, your car has the follwing option codes from BMW:
                222 ELEKTRONISCHE-DAEMPFER-CONTROL
                289 LT/ALLOY WHEELS 7-SPOKE STYLING
                301 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV
                401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
                410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
                415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
                485 RECARO-SITZE FUER FAHRER+BEIFA
                510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
                530 AIR CONDITIONING
                540 CRUISE CONTROL
                551 ON-BOARD COMPUTER II W REMOTE CONTROL
                681 DACHANTENNE
                812 ENGLAND VERSION
                853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
                860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT
                940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT
                979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI

289 shall be "289 Räder Leichmetall 7,5x16 mit 225/45 (M3) Kreuzspeichendesign". This code and others have unfortenately been updated and is not always representing the actual option at the time it was ordered back in the good old days.
                The plaque you have is discussed in this thread:
                http://s14net.vbulletin.net/forum/s1...3-e30-¿version
                It is doubtful if the plaque originally was mount to your car acc. to the book "17970 Emotions" written by Peter GH Seebald, but your option code 940 (Sonderwunsch Ausstattung) is interesting, maybe that was the plaque?
                M3 E30 never stops to astonish...

M3 E30, the real one...

Comment

Thanks.
                  Yes, it is a very highly optionned car.
                  Yes, I think the limited edition plaque is the strange option : 940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT

Comment

I also recognise that you have the M-footrest and the door sills with the black and white M3 logo which later come on the Europameister and Evo 2 model. The footrest and door sills were not standard eq. I guess these items must also been incl. in the "940" code.

M3 E30, the real one...

Comment

Originally posted by alexwagner View Post
                      Hello,

I have just bought a "Tourenwagen Europameister" limited edition.

Here it is:
                      http://www.classicheroes.co.uk/bmw-e...n-europameiste

This edition was a special dealership edition in Germany in 1987, contrary to the 1988 Europameister that was a factory model (rather than a dealership edition).

The Tourenwagen Europameisster edition was marked "special order" on the order form, just like the factory editions like the Europameister, Cecotto, Sport Evo, etc.

There were 50 such cars, all with numbered plaques.

I don't know whqt characterises this edition, but I believe they all had a very high specification.

I would be happy to know more about this limited edition dealership model.

Thanks,

Alex
                      Congrats on your purchase, it's a very exclusive M3!

Comment

Last edited by Brandon; 09-14-2016, 02:56 AM.
                        Alles Beste!

B. Wheaton
                        1989 E30 M3, Owner since June 2000
                        2008 E61 535xiT - The DD and work horse

http://www.bayareamotorsport.com

Register your E30 M3!
                        http://www.bmwmregistry.com

Comment

Thanks for the interesting article, although it is inexact because my Tourenwagen Europameister is Lachs Silber, not Alpine Weiss....

Comment

alex - where are you in the UK ? Do tell us more about the car - does the EDC work ? Many of us on the E34 M5 scene have had the hassle of getting EDC shocks rebuilt in Poland..... well worth it though....

Comment

Working...
                            X